Evropský mýtný box EETS
Po obdržení evropského mýtného Boxu EETS, stačí mýtnou jednotku připojit ke zdroji elektrické energie a nainstalovat na okno.
Některé modely autobusu, mají pokovované sklo,(např. jsou známy případy MAN z Polska, IVECO z ANNONAY) přes které nepronikne signál výběru mýtného do jednotky EETS, tudíž je potřeba to sledovat.
V případě mýtných bran - Francie, Itálie atd, je řešení jednoduché, stačí jednotku před prujezdem branou vystrčit na tu chvilku ven z okna u řidiče tak, aby byla viditelná pro snímač mýtného.
ŘIDIČ PŘEPÍNÁ POUZE POČET NÁPRAV
Ostatní nastavené parametry zustavají, vcetně váhy a emisní třídy.
Pokud budeme mít vozidlo s jinou emisní třídou než-li Euro 6, tak to nahlásíme panu Proftovi.
U EETS Mautboxu není možné doplatit mýtné zpětně !!!
Příklad: zapomeneme přepnout nápravy nebo zapnout /nasadit OBU atd,už se pak nic nedá dělat,buď přijde pokuta nebo ne.
Proto je ve Vašem zájmu si to opravdu hlídat a raději dvakrát zkontrolovat.
Ovládání Boxu je snadné
Všichni řidiči, kteří budou používat EETS box, musí mít pro jistotu nabitou Powerbanku s USB adaptérem s 5 v na 12 v.
Adaptér lze vyzvednout po dohodě s Dispečinkem.
Když se EETS box připojí do nabíječky skrze cigaretový zapalovač, USB port nebo Port USB Powerbank (pomocí USB adaptéru), funguje to perfektně.
Box můžeme mít na okně po celou dobu jízdy, i přes území kde nebude využito.
Podle zkušeností pokud svítí červeně je neaktivní.
Jakmile vjedeme na území, kde ho lze využít například Francie, bude svítit zeleně.
Box EETS pokrývá v současné době různé země pro výběr mýtného, další země budou následovat.
Z toho, co je známo, je Box v současnosti aktivní pro:
Rakousko, Francie, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie - v případě LKW, Busy Maut neplatí. Vyjímkou je Antverpy tunel v Belgii - kde platí za prujezd i autobusy
Zatím není aktivní pro:
Německo, Polsko, Maďarsko, Skandinávii, Švýcarsko a samozřejmě Česko i Slovensko Všechny aktuální informace si najdeme v boxu EETS.
Když je box EETS plně nabitý, vydrží 2-3 hodiny bez zdroje napájení (závisí na kvalitě baterie uvnitř krabice).
Některá vozidla jsou bez zdroje energie (nabíječka cigaretového zapalovače nebo USB port), většinou městské nebo meziměstské autobusy. Pak řidič potřebuje powerbanku - s nabíjecími porty USB a usb adaptérem. Powerbank by samozřejmě měla být vždy plně nabitá. Klasická Powerbank má USB výstupy 5V 1A/2A a funguje to normálně.
Pro Francii, Itálii a Španělsko (AP dálnice):
V tomto případě (vozidlo bez zdroje energie) nemusíme udržovat EETS Box zapnutý po celou cestu, ale pouze tehdy, když jedete přes mýtné brány s bariérou / bar (bariéra). Takže Powerbank vydrží mnohem déle.
Ale například pro Rakousko nebo Portugalsko, musíme mít EETS box zapnutý po celou cestu!!!
Takže tam by mohly být některé problémy, kdy řidič začne cestu s prázdnou nebo ne plně nabitou Powerbankou.
V Itálii, Francii, Španělsku,
kde se platba provádí u bran se závorou, kde by měla být snížena rychlost přes brány podle značení na 30 km / h - Ale podle zkušeností 30 km/h je příliš !!!
Stává se, že je doba odezvy brány - prodleva k otevření závory - velká !!! Závora se otevře o něco později !!!
Přizpusobme v mýtných branách svou rychlost a vyčkejme zvednutí závory!!!
Řidič nainstaluje box na čelní sklo podle předepsaných pokynů, vytvoří zdroj energie a umístí správný počet os na OBU - hotovo!
Já třeba použil přísavky z českého mýta, kde jich je mnoho :-)
A drží to na okně skvěle.
Důležité: Řidič musí při každé výměně vozidla ručně zkontrolovat a případně změnit počet os!
Odepsání částky probíhá automaticky napříč zeměmi, pokud je příslušná země zahrnuta do EETS. Které země jsou pro nás aktuálně k dispozici, lze kdykoli vyčíst z OBU v části „Služby".
Box EETS závisí na SPZ a lze ho použít pouze pro inicializovanou SPZ.
Pokud se box nepoužívá, musí se přepravovat v dodaném kartonu + v dalším stínícím sáčku!
Stav palubního zařízení vozidla
LED zelená = OK
LED blikající zeleně = OK ( právě se provádí změna údajů o vozidle
LED blikající červeně = aktivní výběr mýtného / provozní porucha přístroje vozidla – nutná kontrola
LED svítící červeně = výběr mýtného není aktivní / žádný výběr mýtného – nutná kontrola
Akustické signály
1x pípnutí =OK průjezd zaregistrován
2x pípnutí = průjezd zaregistrován přístroj vozidla hlásí provozní poruchu – nutná kontrola
4x pípnutí = průjezd nezaregistrován - nutná kontrola
U každého mýtného boxu je přiložen návod.
1.Správná montáž
Box musí být připevněn ve stanoveném poli na čelním sklu (lepicí páskou nebo přísavkou)
2. Vytvořte napájení
OBU by měl být vždy připojen k napájení (nízký výkon baterie)-
Za tímto účelem se dodaný kabel zapojí do vstupu napájení tak, abyste slyšeli jasné kliknutí.
Napájení přes cigaretovou zástrčku.
3. Po spuštění systému nastavte správný jazyk pomocí pokynů v nabídce.
K tomu stiskněte tlačítko menu (nabídky), dokud se na displeji nezobrazí „1. jazyk ”, potvrďte nabídku a přejděte na požadovaný jazyk.
4. Nastavení počtu náprav
Nastavení správného počtu náprav funguje v zásadě stejně jako u změny jazyka.
Vyvolejte nabídku počtu náprav
Potvrďte
Pomocí tlačítka volby (zvýšení nebo snížení)
Potvrďte
5.Aktuální aktivní - neaktivní státy
V nabídce "Informace" podnabídce „Služby“ může řidič vidět aktuální země, které jsou aktivovány nebo deaktivovány-
Jako obvykle...
Vyvolejte nabídku "INFO".
Potvrďte
Přejděte do podnabídky „SLUŽBY"
Potvrďte
Listujte různými aktivními / neaktivními zeměmi