Maut AT, DE SPZ, Elektřina, Maut Belgie, Klíče vozidel, Vysoké napětí, Krytka prachu, Mhd SBG, Alkohol, Sněhová rampa
Mýtné v Rakousku
Pro připomenutí, v Rakousku...všechna vozidla nad 3,5 t, Podléhají mýtnému, a proto vyžadují
Go-Box nebo použijeme Krabice EETS.
To platí i pro vozidla záchranné služby, hasiče.
DE SPZ
Problematika „červených registračních značek“ a s ní spojených správných postupů bohužel zůstává velkým
problémem.
Důležité:
Registrační značka a přiložená červená brožura, stejně jako záznam o jízdě, je třeba považovat
za úřední dokumenty; je nezbytné, aby s nimi bylo zacházeno správně a čistě a aby vše bylo správně
vyplněno.
Tady si už nemůžeme dovolit další chyby.
V příloze naleznete příklady nejčastějších chyb, kterých se dopouštíme, a také pokyny k vyplnění červené
brožury a interního záznamu o jízdě.
Věnujte velkou pozornost pokynům v pomocných příručkách k vyplnění červené brožury a záznamu o jízdě.
Důležité:
Opakovaně se stává, že řidiči nabírají cestující z míst, jako je Gent, a poté uvádějí Gent jako výchozí bod v
červené brožuře.
Pokud je v Gentu vyzvednut kamion, musí mít na začátku modrou poznávací značku; poté může s modrými
poznávacími značkami projíždět i Německem.
Červená registrační značka je vyžadována POUZE pro vyzvednutí v Německu.
Vega e-Navigator
Bohužel, nesprávné nabíjení elektromobilů je stále běžné, což vede k obrovským nákladným ztrátám. Mluvíme o
rozdílech přesahujících 50 centů za kWh a více.
Příklad:
Nabíjení při výkonu 400 kW za 33 centů za kW stojí 132 eur.
Nabíjení při výkonu 400 kW za 87 centů za kW stojí 348 eur
Rozdíl: 216 € za jedno nabíjení!
Proto je obzvláště důležité, abyste se s tímto tématem seznámili.
Využijte prosím veškerou podporu, kterou vám Vega nabízí; snažíme se vám poskytnout co nejlepší
podmínky, ale také potřebujeme pomoc každého jednotlivého řidiče, abychom mohli e-Navigator dále
vylepšovat.
Důležité:
Pokud máte jakékoli dotazy, potřebujete pomoc atd., náš tým podpory s Milanem Lexou a Banem Vucenovicem
(nováčkem v týmu podpory) vám vždy rád pomůže!
Milan Lexa: milan.lexa@vegatrans.com Tel. č. +420 724 483 987
Bane Vučenović: bane.vucenovic@vegatrans.com Tel. č. +385 99 359 0654
Robert Maurer: robert.maurer@vegatrans.com Tel. č. +43 664 82 75 480
Upozornění:
Na našich různých pobočkách máme k dispozici sady palivových karet (ECEP). Pokud potřebujete převést
elektromobil, měli byste si je vyžádat. Kontaktujte prosím dispečink!
Následující odkaz na „eTrucker“ je také velmi dobrý, stáhněte si ho prosím také:
Maut Belgie
Upozornění: Autobusy v Belgii nepodléhají mýtnému; nepoužívejte v autobusech EETS box!
Mýtné za tunely v Belgii se platí kartou DKV!
Manipulace s klíči od vozidel
Systém manipulace s klíči stále nefunguje; opakovaně se stává, že klíče nejsou označené, jsou
označeny nesprávně, klíče chybí, jsou ponechány v schránce na klíče, vozidla jsou zamknutá a
řidič si klíč vzal, klíče se neobjeví a my se musíme do vozidel vloupat atd.
Zde jsou opět klíčová pravidla:
1. Přeprava se vždy provádí pouze s jedním klíčem, proto je nutné při předání vozidla klíč,
kterým se vozidlo zamyká, vyjmout z celého svazku klíčů. Náhradní klíče zůstávají uvnitř
vozidla mimo dohled.
2. Klíč se opatří poutkem na klíče a je označen štítkem s výrobcem vozidla a posledními 6
číslicemi čísla podvozku. Poté se klíč vloží do schránky na klíče určené pro výrobce.
3. Plastový štítek s kódem klíče se nesmí odtrhnout. V případě potřeby opatrně otevřete
zámek, oddělte klíče a poté jej znovu zavřete. Klíčenka s kódem klíče musí vždy zůstat u
náhradního klíče ve vozidle!
4. Klíče musí být vždy ihned po příjezdu zavěšeny do určené schránky na klíče, aby je další řidič
mohl najít.
5. Vozidla musí být spolehlivě uzamčena; to platí i pro palivovou nádrž a AdBlue. Pokud je
vozidlo uzamčeno, není možné, aby další řidič zapomenul klíč v přihrádce na klíče!
6. Vždy se ujistěte, že jsou pomocné spotřebiče, okna a střešní okna zavřené.
7. Pokud je vozidlo zaparkováno pouze dočasně, musí být také zamčeno a klíč zavěšen v
přihrádce na klíče. Klíč nesmí být odebrán s řidičem v domnění, že si vozidlo vyzvedne! To
platí i v případě, že řidič jede pouze do hotelu!
Z hlediska požární bezpečnosti musíme být schopni kdykoli přesunout jakékoli vozidlo.
Karta řidiče
Karta řidiče musí být přečtena každých 28 dní; každý řidič je za to zodpovědný.
Možnosti: Vega Siezenheim, Vega Rheine, Vega Záhřeb,
Řidič Zeltmanna, přečtěte si nahlas u Zeltmanna.
Toto platí pro všechny držitele karet řidiče!
Vysokonapěťový systém – Nebezpečí ohrožení života
Obecné bezpečnostní pokyny:
Nebezpečí ohrožení života v důsledku úrazu elektrickým proudem Práce na elektrickém systému vysokého napětí smí provádět pouze kvalifikovaní odborníci.
Důležité:
Zaměstnanci společnosti VEGA nesmí za žádných okolností provádět žádné práce na vysokonapěťovém elektrickém systému! Ani v případě, že k tomu obdrží pokyny od servisního oddělení telefonicky!! Nedotýkejte se elektrického systému vysokého napětí; v případě problémů MUSÍ být na místě VŽDY speciálně vyškolený odborník. Vysokonapěťové součástky jsou oranžové; nedotýkejte se žádných oranžových částí, kabelů, zástrček atd.

Krytky proti prachu
Při tažení přívěsu, po odpojení přívěsu...vždy k uzavření protiprachových krytek vzduchových
přípojek.

Jízdenky na MHD v Salzburgu
Na autobusové zastávce Siezenheim – Ortsmitte (Feuerwehr) je nyní automat na jízdenky.
Důvod:
Prodej jízdenek na salcburské MHD a většinu linek společnosti Albus, u řidiče, byl od 1. října 2025 ukončen.

Zákaz alkoholu
Rádi bychom zopakovali, že pro řidiče z povolání platí absolutní zákaz konzumace alkoholu po celou dobu jejich
pracovní doby.
Každý řidič musí před zahájením jízdy dodržet limit 0,0 promile alkoholu v krvi; nedodržení takového limitu bude mít vždy za následek
ukončení pracovního poměru.
Oznámení:
Různé závody MAN oznámily, že s okamžitou platností budou řidiči, kteří si vyzvedávají svá vozidla,
podrobeni alkoholovým kontrolám.
Pokud bude test pozitivní, bude o tom informována policie.
Sněhová rampa SBG
Každý rok stejná informace o parkování před sněhovou rampou: v zimních měsících je výslovně
zakázáno parkovat vozidla před sněhovou rampou; rampa musí být nepřetržitě přístupná.
