VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŠKOLENÍ - 2.VEGA - Řidičům - Maut AT, DE SPZ, Elektřina, Maut Belgie, Klíče vozidel, Vysoké napětí, Krytka prachu, Mhd SBG, Alkohol, Sněhová rampa
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Maut AT, DE SPZ, Elektřina, Maut Belgie, Klíče vozidel, Vysoké napětí, Krytka prachu, Mhd SBG, Alkohol, Sněhová rampa

4. 12. 2025

 

Mýtné v Rakousku

 

Pro připomenutí, v Rakousku...všechna vozidla nad 3,5 t, Podléhají mýtnému, a proto vyžadují
Go-Box nebo použijeme Krabice EETS.
To platí i pro vozidla záchranné služby, hasiče.

 

Placení mýtného GO | Mýtné GO pro nákladní vozidla, autobusy a těžké obytné  vozy


 

DE SPZ

 

Problematika „červených registračních značek“ a s ní spojených správných postupů bohužel zůstává velkým
problémem.


Důležité:

Registrační značka a přiložená červená brožura, stejně jako záznam o jízdě, je třeba považovat
za úřední dokumenty; je nezbytné, aby s nimi bylo zacházeno správně a čistě a aby vše bylo správně
vyplněno.
Tady si už nemůžeme dovolit další chyby.


V příloze naleznete příklady nejčastějších chyb, kterých se dopouštíme, a také pokyny k vyplnění červené
brožury a interního záznamu o jízdě.
Věnujte velkou pozornost pokynům v pomocných příručkách k vyplnění červené brožury a záznamu o jízdě.

Důležité:
Opakovaně se stává, že řidiči nabírají cestující z míst, jako je Gent, a poté uvádějí Gent jako výchozí bod v
červené brožuře.


Pokud je v Gentu vyzvednut kamion, musí mít na začátku modrou poznávací značku; poté může s modrými
poznávacími značkami projíždět i Německem.
Červená registrační značka je vyžadována POUZE pro vyzvednutí v Německu.

 


 

Vega e-Navigator

 

Bohužel, nesprávné nabíjení elektromobilů je stále běžné, což vede k obrovským nákladným ztrátám. Mluvíme o
rozdílech přesahujících 50 centů za kWh a více.


Příklad:
Nabíjení při výkonu 400 kW za 33 centů za kW stojí 132 eur. 

 Nabíjení při výkonu 400 kW za 87 centů za kW stojí 348 eur


Rozdíl: 216 € za jedno nabíjení!


Proto je obzvláště důležité, abyste se s tímto tématem seznámili.

Využijte prosím veškerou podporu, kterou vám Vega nabízí; snažíme se vám poskytnout co nejlepší
podmínky, ale také potřebujeme pomoc každého jednotlivého řidiče, abychom mohli e-Navigator dále
vylepšovat.

 

 

Důležité:
Pokud máte jakékoli dotazy, potřebujete pomoc atd., náš tým podpory s Milanem Lexou a Banem Vucenovicem
(nováčkem v týmu podpory) vám vždy rád pomůže!


Milan Lexa: milan.lexa@vegatrans.com Tel. č. +420 724 483 987
Bane Vučenović: bane.vucenovic@vegatrans.com Tel. č. +385 99 359 0654
Robert Maurer: robert.maurer@vegatrans.com Tel. č. +43 664 82 75 480


Upozornění:

Na našich různých pobočkách máme k dispozici sady palivových karet (ECEP). Pokud potřebujete převést
elektromobil, měli byste si je vyžádat. Kontaktujte prosím dispečink!

 

 

Následující odkaz na „eTrucker“ je také velmi dobrý, stáhněte si ho prosím také:


 

Maut Belgie

 

Upozornění: Autobusy v Belgii nepodléhají mýtnému; nepoužívejte v autobusech EETS box!
Mýtné za tunely v Belgii se platí kartou DKV!


 

Manipulace s klíči od vozidel

 

Systém manipulace s klíči stále nefunguje; opakovaně se stává, že klíče nejsou označené, jsou
označeny nesprávně, klíče chybí, jsou ponechány v schránce na klíče, vozidla jsou zamknutá a
řidič si klíč vzal, klíče se neobjeví a my se musíme do vozidel vloupat atd.


Zde jsou opět klíčová pravidla:


1. Přeprava se vždy provádí pouze s jedním klíčem, proto je nutné při předání vozidla klíč,
kterým se vozidlo zamyká, vyjmout z celého svazku klíčů. Náhradní klíče zůstávají uvnitř
vozidla mimo dohled.


2. Klíč se opatří poutkem na klíče a je označen štítkem s výrobcem vozidla a posledními 6
číslicemi čísla podvozku. Poté se klíč vloží do schránky na klíče určené pro výrobce.


3. Plastový štítek s kódem klíče se nesmí odtrhnout. V případě potřeby opatrně otevřete
zámek, oddělte klíče a poté jej znovu zavřete. Klíčenka s kódem klíče musí vždy zůstat u
náhradního klíče ve vozidle!


4. Klíče musí být vždy ihned po příjezdu zavěšeny do určené schránky na klíče, aby je další řidič
mohl najít.


5. Vozidla musí být spolehlivě uzamčena; to platí i pro palivovou nádrž a AdBlue. Pokud je
vozidlo uzamčeno, není možné, aby další řidič zapomenul klíč v přihrádce na klíče!


6. Vždy se ujistěte, že jsou pomocné spotřebiče, okna a střešní okna zavřené.


7. Pokud je vozidlo zaparkováno pouze dočasně, musí být také zamčeno a klíč zavěšen v
přihrádce na klíče. Klíč nesmí být odebrán s řidičem v domnění, že si vozidlo vyzvedne! To
platí i v případě, že řidič jede pouze do hotelu!


Z hlediska požární bezpečnosti musíme být schopni kdykoli přesunout jakékoli vozidlo.


 

Karta řidiče

 

Karta řidiče musí být přečtena každých 28 dní; každý řidič je za to zodpovědný.
Možnosti: Vega Siezenheim, Vega Rheine, Vega Záhřeb,
Řidič Zeltmanna, přečtěte si nahlas u Zeltmanna.


Toto platí pro všechny držitele karet řidiče!

Jakou máš kartu řidiče? | Definice a vysvětlení


 

Vysokonapěťový systém – Nebezpečí ohrožení života

 

Obecné bezpečnostní pokyny:

Nebezpečí ohrožení života v důsledku úrazu elektrickým proudem Práce na elektrickém systému vysokého napětí smí provádět pouze kvalifikovaní odborníci.

Důležité:

Zaměstnanci společnosti VEGA nesmí za žádných okolností provádět žádné práce na vysokonapěťovém elektrickém systému! Ani v případě, že k tomu obdrží pokyny od servisního oddělení telefonicky!! Nedotýkejte se elektrického systému vysokého napětí; v případě problémů MUSÍ být na místě VŽDY speciálně vyškolený odborník. Vysokonapěťové součástky jsou oranžové; nedotýkejte se žádných oranžových částí, kabelů, zástrček atd. 

vysoke-napeti.png


 

Krytky proti prachu

 

Při tažení přívěsu, po odpojení přívěsu...vždy k uzavření protiprachových krytek vzduchových
přípojek.

protiprach.png


 

Jízdenky na MHD v Salzburgu

 

Na autobusové zastávce Siezenheim – Ortsmitte (Feuerwehr) je nyní automat na jízdenky.
Důvod:
Prodej jízdenek na salcburské MHD a většinu linek společnosti Albus, u řidiče,  byl od 1. října 2025 ukončen.

 

automat.png


 

Zákaz alkoholu

 

Rádi bychom zopakovali, že pro řidiče z povolání platí absolutní zákaz konzumace alkoholu po celou dobu jejich
pracovní doby.


Každý řidič musí před zahájením jízdy dodržet limit 0,0 promile alkoholu v krvi; nedodržení takového limitu bude mít vždy za následek
ukončení pracovního poměru.


Oznámení:
Různé závody MAN oznámily, že s okamžitou platností budou řidiči, kteří si vyzvedávají svá vozidla,
podrobeni alkoholovým kontrolám.

Pokud bude test pozitivní, bude o tom informována policie.

 

No Alcohol Icon PNG Images, Vectors Free Download - Pngtree

 


 

Sněhová rampa SBG

 

Každý rok stejná informace o parkování před sněhovou rampou: v zimních měsících je výslovně
zakázáno parkovat vozidla před sněhovou rampou; rampa musí být nepřetržitě přístupná.

 

rampa.png