Pravidla na VEGA, Elektřina ve vozidlech, Manipulace se sedadlem, Tunel Frejus, Řidiči a nepořádek, Maut v Maďarsku, Koberce, QR
ZAVÍREJTE DVEŘE NA VEGA
Vždy je důležité dbát na řádné uzavření dveří nebo budovy při odchodu z areálu společnosti nebo budovy.
Poslední řidič, který opouští budovu, se musí ujistit, že jsou zhasnutá světla a zavřené dveře a/nebo vstupní brána.
To platí pro všechna místa Vega!
ELEKTŘINA VE VOZIDLE
Pokud ve vozidle není k dispozici zdroj elektrické energie ( USB, 12, 24 volt zásuvka) pro naše přístroje ( satelitní navigace, telefon, mýtná jednotka atd,
Je zakázáno stříhat kabel a neoprávněně zasahovat do příslušenství vozidla.
Nesmí být prováděna žádná manipulace v jakékoli formě!
Napájení nesmí být prováděno jinde, než v portu USB nebo v zapalovači cigaret.
Ještě jednou upozorňujeme, že odběr elektřiny kdekoliv jinde než na místech tomu určených - USB, 12, 24 volt zapalovač , na vozidlech zákazníků je absolutně zakázán.
Týká se to vozidel nových zákazníků a není přijatelné, aby řidiči získávali energii, kterou potřebují pro svou satelitní navigaci, mobilní telefon, EETS box atd., odněkud z vozidla nesprávným připojením!
Takové chování nás může stát byznys!
Spolupráce s řidiči, kteří takové věci dělají, bude okamžitě ukončena.
Vždy se najdou vozidla bez zapalovačů, ale nemělo by se stát, že si řidiči takto vezmou elektřinu!
Tip: Powerbanka! !
MANIPULACE SE SEDADLEM ŘIDIČE
U vozidel MAN může dojít k poškození zadní stěny kabiny, pokud je opěradlo sedadla řidiče sklopeno příliš daleko. Zejména vysocí řidiči si musí posunout sedadla více dozadu a pokud je navíc opěradlo příliš sklopené, bude se dotýkat zadní stěny obložení kabiny a vzduchem odpružené sedadlo řidiče poškodí zadní stěnu. Zajistěte proto, aby se opěradlo sedadla řidiče neopíralo o zadní stěnu kabiny. Způsobené škody jsou značné a stojí nás nemalé peníze!
TUNEL FREJUS Z ITÁLIE DO FRANCIE
Vezměte prosím na vědomí, že můžeme ušetřit nebo ztratit spoustu peněz, pokud si mýtné v tunelu Frejus zakoupíte na nesprávné stanici. Bohužel jsou zde velké rozdíly! Podrobně jde o průjezd z Itálie do Francie.
Příklad: Kamion s přívěsem stojí 406 € přímo na mýtné stanici v tunelu a na čerpací stanici Tamoil, která se nachází asi 100 m před, stojí mýtné pouze 319 €, u stejného vozidla to znamená rozdíl v ceně 87 €!
Bližší informace po kliknutí:
NEPOŘÁDEK DĚLAJÍ ŘIDIČI Z VEGA
Je smutné a nepochopitelné, proč někteří řidiči nechtějí pochopit, že něco takového prostě není možné.
Zde je případ ze Sorbary (bohužel ne ojedinělý), řidiči přistavili autobusy, odstranili SPZ a modrou pásku a krabičky cigaret za autobusy jednoduše vyhodili.
Takové věci mají negativní dopad na naše standardy kvality, v našem oboru máme dobrou pověst, ale někteří řidiči ji mohou rychle zničit. To může být jen neznalost! Odpadky patří do koše a ne na ulici/parkoviště.
MAUT V MAĎARSKU OD 1.2.2025
Jak si již mnozí všimli, od 1. února 2025 došlo v Maďarsku ke změně mýtného.
To znamená, že musíme cestovat s HU-GO/OBU v Maďarsku.
Když dorazíte na hranice, jsou zde prodejní místa pro HU-GO/OBU, zde si musíte OBU zakoupit, bohužel pouze v hotovosti nebo platební kartou, platba palivovou kartou není možná.
OBU je třeba zakoupit bez registrace,
Vega následně OBU zaregistruje na náš VEGA HU-GO účet pomocí sériového čísla a PIN. Řidič pak musí poslat obrázky nebo skeny sériového čísla a PIN své zásilky.
Stačí počkat, až zavolá jeho dispečer a řekne: „OBU je aktivní, můžete s ní jezdit.
O zbytek (přihlášení, propojení vozidla na portálu atd.) se pak postaráme my. V Maďarsku používejte modré registrační značky; CMR se používá jako důkaz emisní třídy, takže se vyhneme nutnosti neustále přepisovat zelené registrační značky. Krabička HU vám pak zůstane a nebude vrácena. Její platnost je 2 roky a poté lze prodloužit. Při první instalaci se neplatí záloha, ale OBU je zakoupena.
Důležité:
Uschovejte si všechny dokumenty, které obdržíte při vytváření OBU, ideálně i obrázky na mobilním telefonu. Ale pro problémy s iCELL OBU už má iCELL horkou linku:+36 (1) 510 0548
KOBERCE VE VOZIDLECH MERCEDES
Nové koberce, které jsou u některých vozidel MB s lepší výbavou v oblasti nohou řidiče, umístěte prosím na místo, kde se nemohou ušpinit během přepravy.
Zejména nyní v zimních měsících jsou tyto extrémně znečištěné a v tomto stavu jsou dodávány zákazníkovi.
SKENOVÁNÍ QR KÓDU NA VEGA
Znovu upozorňujeme, že každý řidič musí při vjezdu/výstupu naskenovat své vozidlo QR kódem na objednávce/CMR a musí správně zadat parkovací pozici u vozidel, která stojí na terminálu v Driver Lounge.
Není dovoleno vstupovat nebo vystupovat bez skenování, systém funguje stejně dobře jako lidé, kteří jej obsluhují.
Systém nemůže správně mapovat, pokud řidič otevře závoru pomocí skenování QR kódu a ostatní řidiči ho následují. Jedno vozidlo je pak zaznamenáno v systému a všechna ostatní podle systému Vega nedorazila nebo neodjela.
Pro Vegu je ale důležité zaznamenávat časy v systému, takže je nutná pomoc všech řidičů.
Vedoucí skupiny musí zajistit řádné poučení řidičů! Pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete podporu, neváhejte kontaktovat náš farmářský tým (Johann, Mario, Petar). Novinka: Díky novým skenerům nainstalovaným v terminálech lze nyní QR kód umístit přímo na čtecí okénko, čímž je skenování ještě jednodušší.
UVEDENÍ MAN DO PROVOZU
V současné době máme velké problémy s autobusy MAN, což je pravděpodobně v mnoha případech způsobeno napájením řídicích jednotek. Při parkování autobusu MAN VŽDY proveďte následující: vypněte hlavní vypínač baterie.
To platí pro všechna vozidla, která mají hlavní spínač baterie.
Tím je zajištěno, že další řidič může bezpečně odstartovat. Správné uvedení do provozu autobusu MAN nebo jakéhokoli jiného vozidla, kde je hlavní vypínač vypnutý, je obzvláště důležité!
Nejprve zapněte hlavní vypínač baterie Je důležité, aby byly řídicí jednotky nejprve správně napájeny, proto je důležité počkat cca 2-3 minuty.
Dále se zapne zapalování Je důležité počkat na kompletní kontrolu vozidla, která trvá několik sekund. Nezačínejte, dokud nebude kontrola dokončena. Stejně jako se spouští počítač, musí být před spuštěním systému řádně spuštěna všechna ovládací zařízení.
Řídicí jednotky, které se nespustily správně, se mohou jinak „zaseknout“. Výsledkem je, že různé systémy sběrnice nefungují správně, selhávají nebo vyžadují NOUZOVÝ SERVIS