Reflexní vesty, Samolepka "A", Folie Iveco, E - CITARO baterie
Povinnost nosit reflexní vestu
Ještě jednou upozorňujeme, že na všech našich pobočkách jsme povinni nosit bezpečnostní vesty; tuto povinnost je nutné bez výjimky dodržovat!
Při opuštění vozidla si řidič musí hned obléknout bezpečnostní vestu!!!
Jde zde o bezpečnost každého jednotlivce, tedy o vlastní ochranu a ne o nějakou šikanu.
Nepoužívej samolepku A
Vzhledem k různým stížnostem ohledně nálepky státní příslušnosti "A" jsme se rozhodli tuto nálepku již nepoužívat.
V posledních letech ji stejně používalo jen velmi málo řidičů, velká část řidičů si tyto nálepky již léta nenalepila a nikdy s tím neměla problém.
Proto se tyto nálepky státní příslušnosti "A" už nemusejí používat!
Iveco - Odstranění folie
Při dodání koncovému zákazníkovi s okamžitou platností odstraňte ochrannou fólii, která chrání přední část autobusů Iveco.
Vzniklý materiál se likviduje na místě, takže s tím nemusíme nic dělat, Iveco nás žádá o tuto podporu.
Důležité:
to platí pouze pro ochranné fólie na autobusech Iveco, při odbavování autobusů Mercedes zůstává vše při starém.
Baterie u elektrického Mercedes E-CITARO
Pokyny pro vozidla od společnosti Daimler s ohledem na polovodičové baterie! (LMP: lithium-metal-polymer)
Počet vozidel (převážně E-Citaro), která jsou vybavena polovodičovou baterií, výrazně narůstá, proto je zvláště důležité, aby řidiči s vozidlem zacházeli správně a měli k dispozici důležité informace.
Důležité: při přebírání vozidla se nechte vždy poučit o systému, je nezbytné krátké zaškolení.
Upozorňujeme na následující:
- E- Citaro s „baterií LMP“ nesmí zůstat bez proudu, proto zde nevypínejte hlavní vypínač baterie!!
- Vozidlo s polovodičovými bateriemi lze rozpoznat podle štítku na nabíjecí jednotce; když otevřete dveře zavazadlového prostoru je vidět štítek s nápisem “ LMP.“ (viz obrázek 1), kromě toho je ve vozidle informační list, který výslovně uvádí, že se palubní napájení nesmí vypínat!
- Pokud vypnete palubní napájení, polovodičové baterie se během 2 hodin ochladí natolik, že vozidlo již nelze nastartovat. Vozidlo musí být odtaženo, a v takovém případě se potom jedná o chybu obsluhy řidiče a Vega musí uhradit všechny vzniklé náklady!
- Je třeba také poznamenat, že vozidla s tímto systémem baterie vyžadují průměrnou kapacitu nabíjení 17-20 % za 24 hodin pro proces zahřívání (udržování baterie na 80 °C) = max. 3-5 dní (při plně nabitých bateriích) bez dobíjení.
To je zvláště důležité vědět, pokud vozidlo s polovodičovou baterií není při přebírání plně nabité nebo je převzetí například v pátek a plánovaný odjezd je v pondělí!
V případě pochybností se prosím vždy poraďte s dispečinkem (Dispo) nebo zašlete na Dispo informaci, že se jedná o vozidlo s polovodičovými bateriemi, přeprava se případně musí naplánovat jinak nebo je nutné vozidlo dočasně nabít.
Školení je k dispozici v plném rozlišení po dvojim kliknutí: