Diesel měření pro autobusy MB / SETRA z Fernetti, Sete
Protože někteří mají stále problémy s tím, jak správně změřit, spočítat a zapsat naftu u busů MB/Setra do budgetu a do aplikace, posílám opět přehledný návod jak to správně dělat.
TÝKÁ SE TO ZEJMÉNA PŘEDTANKOVANÝCH BUSŮ Z TURECKA!!!
S jakým množstvím máme bus z Turecka předat, zjistíme podle zapsaných centimetrů na VCR (viz první příloha).
Toto množství v centimetrech zapíšeme také níže do budgetu. Rovněž zapíšeme do budgetu naměřené množství nafty v centimetrech a v litrech na každou nádrž (viz druhá příloha). Kolik je u daného modelu busu 1cm litrů posílám v příloze číslo 3 a 4.
Příklad :
MB TOURISMO SETE - SARCELLES 790km
1cm = 7 litrů (součet obou nádrží).
Nebo chcete-li pravá nádrž 1cm = 3,5 litru
levá nádrž 1cm = 3,5 litru
V Turecku bylo a na VCR je zapsáno v každé nádrži 17cm. S tímto množstvím by jsme měli bus předat.
Bus je ale předtankovaný.
V Sete naměřeno v každé nádrži 37cm.
Na vyjetí nebo k použití je tedy 20cm = 140 litrů (70 levá nádrž + 70 pravá nádrž).
Toto množství tedy zapíšeme jak do BUDGETU tak do VEGA APLIKACE.
Na vzdálenost 790km potřebujeme při normované spotřebě 18l/100km 142 litrů. Takže by nám nafta měla plus mínus vyjít. A při rychlosti 90km/h určitě vyjde.
Není to teda tak, že když při převzetí předtankovaného busu zjistíme, že v nádržích máme na trasu SETE - SARCELLES 120 litrů na vyjetí a tudíž se bude muset dotankovat 22 litrů, tak se napíše do budgetu a Vega aplikace mínus 22 litrů.
Vždy se píše skutečný stav nafty v litrech, které můžeme použít.
Pokud má bus v nádržích pevné síto, řídíme se ohledně správného množství nafty na předání reálným odhadem a ukazatelem paliva na palubní desce.
Pan Kohlíček určitě uvítá (a náležitě ocení), když budeme všichni vyplňovat budgety a Vega aplikaci správně a pravdivě.