Pokyny nejen pro nové řidiče
1. 5. 2023
POKYNY, NEJEN PRO NOVÉ – EN - ŘIDIČE (KARŤÁKY)
Posílání Emailu – Hlášení na Dispečink
Každé ráno do 8h!!! a také každé odpoledne ve 13h se posílá do kanceláře informativní zpráva a to ve tvaru:
ID, KM do cíle, předpokládaný čas předání, jména.
Příklad:
ID5653, 300KM do cíle, předpokládaný čas předání 10h. Panenka ,Lexa, Messi.
Všechny tyto emaily se aktuálně posílají na:
což je email do Dispo počítače - 24h denně.
Mimo pracovní dobu, od 17h-08h funguje Dispo služba také na telefonu
na který se (mimo jiné) posílá zpráva ohledně poruchy nebo nehody.
Při nutnosti zavolání servisu musí zpráva obsahovat:
jméno řidiče, SPZ, typ vozidla, celé číslo šasi, přesnou polohu, druh závady.
Zpráva před příjezdem
(nejlépe přes Whatsapp) se posílá také alespoň hodinu před příjezdem do:
a musí obsahovat jména a čas příjezdu na nádraží (Wörth) nebo zastávku busu (Gent).
Po každém přebrání/předání vozidla, i o víkendu, je nutné poslat email do kanceláře s výsledkem.
Příklad: V Praze mám přebráno/předáno bez závad, Lexa.
Při jakémkoliv poškození je nutné informovat kancelář a to hned po zjištění vzniklé závady nebo poškození včetně závad zapsaných do VCR při předání vozidla!!!
Tankování paliva
Je potřeba si vždy důkladně naplánovat tankování a zároveň mít na paměti jaké pumpy v tom kterém státě jsou preferovány.
Na prvním místě používáme k tankování kartu IDS (CZ,D,F,E,A,I,DK,B,NL atd.).
Následuje karta BP/Routex (na jejím rubu jsou vyznačené pumpy na kterých se dá kartou zaplatit - OMV,ARAL,BP,STATOIL,AGIP a ve Francii také AVIA, většina Total).
Pokud není jiná možnost, používá se k natankování karta DKV, která je akceptována na drtivé většině čerpacích stanic.
Úplně poslední způsob úhrady za pohonné hmoty (využívá se zejména u CNG) je služební kartou VISA, případně použít hotovost.
Při platbě se zadává (místo stavu kilometrů) číslo IDčka. Může se stát, hlavně u tankovacích automatů,že nevyjede účet. V takovém případě je nutné toto zapsat do budgetu.
POZOR : Až do odvolání platí, že v CZ se tankuje pouze na pumpách ONO (platba kartou DKV), je to levnější než IDS.
Mýtné poplatky
K úhradě veškerých mýtných poplatků a pořízení mýtných jednotek – Česko, Polsko, Slovinsko, se používá primárně karta BP/ROUTEX, případně karta DKV, ve výjimečných případech karta platební či hotovost.
Pro Itálii,Francii, Rakousko, Španělsko, Portugalsko, Belgii dostáváme k našim SPZ značkám, EETS – Evropskou mýtnou jednotku, z které se platí mýtné poplatky automaticky.
Odlišné to je pro Slovensko. Zde se používá k úhradě/pořízení mýtné jednotky výhradně hotovost která je následně po odevzdání mýtné jednotky na distribučním místě vrácena.
Administrativa
Důležitá věc je nakládání s dokumenty, týká se to hlavně CMR+VCR.
Řádně potvrzené papíry (razítko/čitelné jméno ,datum, podpis) je nutné při nejbližší příležitosti odevzdávat na
Vega Salzburg, Vega Gent, Vega Ulm a odevzdání je potřeba nějak zaznamenat, nejlépe do Výkazu cest do kolonky "poznámky", například "CMR+VCR Vega Salzburg".
Toto neplatí, pokud se dokumenty odevzdávají spolu s vyúčtováním v Karlových Varech.
Veškeré vyúčtování za aktuální měsíc se musí odevzdat (nebo poslat) do Karlových Varů nejpozději do 15tého následujícího měsíce!!!
Plánování ID
Poté, co se řidič dozví o nové práci, měl by se aktivně na nové ID připravit a to také s ohledem na skutečnost, zda-li pojede sám, ve skupině či bude mít na starost jiného řidiče (nekarťáka). Začíná to už zjišťováním způsobu přesunu a opatřením si papírů na ID (příkaz, budget, letenky atd.).
Ne pokaždé jsou papíry připravené v místě vyzvednutí či jinde. Znamená to, nechat si papíry poslat faxem, případně na mail s možností následného vytisknutí.
Jakmile řidič už ví co a kam poveze, měl by věnovat určitý čas přípravě na konkrétní ID. Jedná se zejména o přípravu trasy, rozvrhnutí tankování, ujištěním se, že na dané ID disponuje řidič dostatečnou finanční zásobou, včasné zajištění hotelu atd.
Při včasném nahlášení (znamená do 18-19h) může se zajištěním hotelu pomoci z KV pan Kohlíček . Hotel by neměl stát více jak 50 euro za osobu, pokud je cena do 60 euro, je potřeba toto nahlásit panu Kohlíčkovi , případná vyšší cena než 60 euro za osobu podléhá schválení panem Kohlíčkem.
PAMATUJ!!!
Přechod z „nekarťáka na karťáka“ sebou (kromě lepšího ohodnocení) nese také zvýšenou zodpovědnost za odvedenou práci. Je proto nutné si vše řádně promyslet a naplánovat a vykonávat práci co možná nejefektivněji s ohledem na bezpečnost svojí i přepravovaných vozidel.
K tomu je důležité také hospodárně nakládat s veškerými výdaji a zbytečně neplýtvat a neutrácet. Týká se to hlavně tankování, přesunů a hotelů.
Veškeré informace, rady a doporučení týkajících se výše uvedených bodů ale i mnohem více, sdělí ochotně každému řidiči kdokoliv se čtveřice kolegů: Lexa Milan, Lehký Lukáš, Barva Tomáš nebo Cásek Daniel.
Další pomoc najdeš po kliknutí: