Tankování paliva - info 03/2022
Měření stavu paliva je důležité nejen kvůli tomu abychom nečerpali zbytečně mnoho paliva, ale hlavně abychom věděli jak na tom skutečně s palivem jsme.
Proto je důležité vždy důkladně změřit naftu (pokud je to možné), spočítat počet potřebných litrů na cestu.
Tankovat raději třeba o 20 litrů méně a později dotankovat třeba i dražší naftu ale pouze 10 litrů.
Začala se provádět zvýšená kontrola způsobu tankování řidičů.
Tak si to pohlídejme, ať nám potom patnáctý den v měsíci, při kontrole našich bankovních kont nezmizí z tváří úsměv.
Trochu statistiky za rok 2021:
VEGA natankovala za rok 2021 cca 9 000 000 litrů nafty.
To je cca 25000 litrů denně.
Převezeno bylo cca 70 000 vozidel.
Kdyby se do každého vozidla natankovalo v průměru o 5 litrů nafty méně, dá nám to 350 000 ušetřených litrů nafty.
To je cca 10 000 000 Kč.
CNG busy z Vysokého Mýta předávat ideálně se 70-80 bary.
CNG busy z Annonay pak s 90-100 bary.
Více přemýšlet u tankování AdBlue, zbytečně nepřetankovávat.
Dole je detailní rozpis cen dieselu v Německu, kde sloupce znamenají:
Stát - Německo
Typ tankovací karty
Druh čerpací stanice
Druh čerpaného paliva
Počet litrů
Průměrná cena za litr paliva
Je vidět, že v Německu je nejlepší tankovat na čerpacích stanicích IDS, v případě nutnosti ARAL.
Pro porovnání je vlevo sloupec kolik stál průměrně diesel v únoru 2022 v jednotlivých státech.
Sami si uděláme obrázek s tím co vidíme nyní v březnu 2022 na stojanech.
U čerpací stanice IDS, není rozhodující jakou cenu vidí naše oči na stojanu.
Vega má jednotnou cenu a čerpání paliva na IDS je vždy nejlepší a nejlevnější, bez ohledu na to, co si řidič myslí :-)
Jenom pro zajímavost co se týká škodních údálostí za rok 2021:
Registrovaných škod: 10 821
Tovární škody: 4872
Závady u nových vozidel: 566
CELKEM: 2 831 083 €