Měření paliva - naše jistota
KONTROLUJ STAV PALIVA
Měření stavu paliva je důležité nejen kvůli tomu abychom nečerpali zbytečně mnoho paliva, ale hlavně abychom věděli jak na tom skutečně s palivem jsme.
Na videu je příklad kdy má vozidlo dvě nádrže. V hlavní nádrži je 7 cm - to znamená 2 cm k dispozici na vyjetí. V druhé nádrži není nic. Ukazatel paliva v kabině přesto ukazuje 1/4 nádrže.
Je zřejmé, že se jedná o chybu ukazatele stavu paliva. V takovém případě je dobré skutečnost poznamenat do Budgetu, a zároveň dát informaci panu Kohlíčkovi.
Fotografie v pracovní aplikaci, jsou v tomto případě zkreslené, nevypovídají o skutečném stavu, a při následné kontrole naší jízdy, by mohlo dojít k nedorozumění.
Přelévací nádrž
Vozidla má většinou dvě nádrže, ale někdy i čtyři
Podobná situace je, když má vozidlo propojené nádrže, které nejsou mezi sebou uzavřeny, tudíž se palivo z hlavní nádrže během jízdy přelévá do vedlejší.
Jako modelový příklad použijeme situaci na videu. Pokud zjistíme během jízdy, že nádrže jsou mezi sebou otevřené - dochází k přelévání, je nutné doplnit palivo o chybějící centimetry do mrtvé zóny, která je 5 cm.
5 cm je mrtvá zóna v obou z nádrží - to znamená když bude v jedné z nádrží 7 cm a v druhé nic, je potřeba dotankovat 3 cm, aby to v součtu dalo 10 cm, které se cestou roztečou do obou nádrží, tím se nádrže srovnají na stav paliva v mrtvé zóně, a bude v obou nádržích 5 cm.
Mrtvá zóna je stav paliva, většinou 5 cm, což je pro naše výpočty nula = 0
Aby byl příklad jasnější:
Vozidlo máme natankovat na spotřebu 15 l/100 km a pojedeme s ním 300 km.
Vozidlo má dvě nádrže:
( ale mohou být někdy i 3 nebo 4 )
1. nádrž naměřeno 7 cm
2. nádrž sucho
V takovém případě natankujeme do hlavní nádrže na cestu 3 x 15 = 45 litrů.
Ujedeme například 50 km a změříme si hlavně nádrž, v které na startu nebylo nic. Když se v této nádrži palivo objeví, dotankujeme ještě do hlavní nádrže množství paliva odpovídající 3 cm v nádrži.
Tím dojde k vyrovnání nádrží - na 5 cm v jedné a 5 cm v druhé. Tím se dostaneme k tomu, že využijeme 45 natankovaných litrů při skutečné spotřebě 15 l/100 km.
Samozřejmě častějším měřením si celou situaci pohlídáme, abychom v klidu dojeli.