VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŠKOLENÍ - 1.NÁVODY - Měření paliva - naše jistota
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Měření paliva - naše jistota

9. 2. 2024

 

 

 

 

KONTROLUJ STAV PALIVA

 

 

 

 

 

 

 

 

Měření stavu paliva je důležité nejen kvůli tomu abychom nečerpali zbytečně mnoho paliva, ale hlavně abychom věděli jak na tom skutečně s palivem jsme

 

Na videu je příklad kdy má vozidlo dvě nádrže. V hlavní nádrži je 7 cm - to znamená 2 cm k dispozici na vyjetí. V druhé nádrži není nic. Ukazatel paliva v kabině přesto ukazuje 1/4 nádrže.

 

Je zřejmé, že se jedná o chybu ukazatele stavu paliva. V takovém případě je dobré skutečnost poznamenat do Budgetu, a zároveň dát informaci panu Kohlíčkovi.

 

Fotografie v pracovní aplikaci, jsou v tomto případě zkreslené, nevypovídají o skutečném stavu, a při následné kontrole naší jízdy, by mohlo dojít k nedorozumění.

 

 

 

Přelévací nádrž

 

 

Vozidla má většinou dvě nádrže, ale někdy i čtyři

img-20240209-wa0006.jpg

 

 

 

Podobná situace je, když má vozidlo propojené nádrže, které nejsou mezi sebou uzavřeny, tudíž se palivo z hlavní nádrže během jízdy přelévá do vedlejší

 

Jako modelový příklad použijeme situaci na videu. Pokud zjistíme během jízdy, že nádrže jsou mezi sebou otevřené  - dochází k přelévání, je nutné doplnit palivo o chybějící centimetry do mrtvé zóny, která je 5 cm.

 

5 cm je mrtvá zóna v obou z nádrží - to znamená když bude v jedné z nádrží 7 cm a v druhé nic, je potřeba dotankovat 3 cm, aby to v součtu dalo 10 cm, které se cestou roztečou do obou nádrží, tím se nádrže srovnají na stav paliva v mrtvé zóně, a bude v obou nádržích 5 cm. 

 

Mrtvá zóna je stav paliva, většinou 5 cm, což je pro naše výpočty nula = 0

 

 

 

 

images--1-.jpeg

 

 

 

Aby byl příklad jasnější:

Vozidlo máme natankovat na spotřebu 15 l/100 km a pojedeme s ním 300 km.

 

Vozidlo má dvě nádrže:

( ale mohou být někdy i 3 nebo 4 )

1. nádrž naměřeno 7 cm

2. nádrž sucho

 

V takovém případě natankujeme do hlavní nádrže na cestu 3 x 15 = 45 litrů.

Ujedeme například 50 km a změříme si hlavně nádrž, v které na startu nebylo nic. Když se v této nádrži palivo objeví, dotankujeme ještě do hlavní nádrže množství paliva odpovídající 3 cm v nádrži.

Tím dojde k vyrovnání nádrží - na 5 cm v jedné a 5 cm v druhé. Tím se dostaneme k tomu, že využijeme 45 natankovaných litrů při skutečné spotřebě 15 l/100 km.

 

 

Samozřejmě častějším měřením si celou situaci pohlídáme, abychom v klidu dojeli.

 

 

 

palec-nahoru-zmenseny.jpg