VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŠKOLENÍ - 2.VEGA - Řidičům - Foto v app, Zúžení, E-Navigator, Nabijecka VEGA SBG, Kontrola vozidel, Spaní ve vozidlech, Mýtné Swiss, Vypínač Baterie, SPZ DE
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Foto v app, Zúžení, E-Navigator, Nabijecka VEGA SBG, Kontrola vozidel, Spaní ve vozidlech, Mýtné Swiss, Vypínač Baterie, SPZ DE

29. 10. 2025

 

 

Pořizujte fotografie v aplikaci


Rádi bychom znovu zdůraznili, že je obzvláště důležité, aby obrázky v aplikaci byly spolehlivé.


To zahrnuje i fotografie pořízené při převzetí vozidla. Pořiďte dostatek fotografií z různých pozic
vozidla, alespoň 4 fotografie zepředu, zezadu atd. Můžete pořídit i více fotografií.
Také si vyfoťte interiér, včetně klíčů od vozidla a různého příslušenství. Důležité je také vyfotit palubní
počítač; snímky by měly jasně ukazovat hladinu nafty a kapaliny AD Blue, stejně jako spotřebu paliva a
počet najetých kilometrů.


Při předávání vozidla je nutné pořídit stejnou sérii fotografií: fotografie exteriéru, fotografie interiéru, palubního počítače,
příslušenství atd.
V případě stížnosti zákazníka to nesmírně pomůže k pochopení situace!

Důležité také:

V případě poškození je nutné toto poškození vždy zaznamenat v aplikaci a přesně zdokumentovat
pomocí fotografií.

 

 


 

 

Průjezd přes staveniště s dvouproudým provozem


Četnost poškození na staveništích v poslední době dramaticky vzrostla, proto je nezbytné, abyste
uprostřed stavenišť se dvěma pruhy projížděli přes oba jízdní pruhy.


Mějte na paměti, že s odbočovacími asistenty jsou vozidla nyní široká 264/265 cm, tj. celkem o 15 cm
širší než dříve, ale to se při zařizování staveniště nebere v úvahu a už tak úzké pruhy pro nákladní
vozidla mají nyní ještě méně prostoru.


V mnoha případech jsou jízdní pruhy také ohraničeny vodicími lištami, což velmi rychle vede k
poškození, především odbočovacích asistentů.
Výměna takového asistenta stojí několik tisíc eur.

 

zuzeni.png

 


 

Zpětná vazba e-Navigátor


Jak již bylo zmíněno v posledních dopisech řidičům, systém e-Navigator používáme již nějakou dobu a
neustále jej vylepšujeme.
Bez vaší pomoci to však nelze udělat.


Prosím, pomozte nám to dále vylepšit, je to obzvláště důležité od řidičů, návrhů, žádostí o změny
nebo stížností. Posílejte své poznatky prosím na:


Prosím, použijte také nástroj pro hlášení, abyste nás informovali o dalších nabíjecích stanicích pro e-Navigator.
Pouze s vaší pomocí můžeme e-Navigator neustále vylepšovat.


QR kódy:


VEGA e-Navigator
(Upozornění: na iPhonech se některá data nezobrazují plně, ale samotná mapa funguje /
Pozor: Na iPhonech se některá data nemusí zobrazit úplně, ale samotná mapa funguje bez problémů.)

 

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-173123.png

 


 

Supercharger - Nabíjecí stanice Vega Siezenheim

 


Ve Vega Siezenheim je nyní v provozu 6 nabíjecích stanic Supercharger s celkem 12 nabíjecími místy.


Pokyny najdete v příloze! Nabíjení prozatím funguje bez karty.
Návod k obsluze je velmi jednoduchý a srozumitelný; jazyk si můžete nastavit přímo na nabíjecí
stanici.


Důležité:
- Pokud sem přijedete nabít a poté pokračovat v jízdě, zapojte vozidlo do zásuvky a po dokončení
nabíjení jej ihned odpojte od nabíjecí stanice.

Není dovoleno odpojit vozidlo ze zásuvky a
například jít do hotelu nebo odjet na delší dobu.
Nabíjecí stanice nesmí být blokována
.


Ujistěte se prosím, že vozidla nabíjejí pouze tolik energie, kolik je potřeba pro zbývající vzdálenost. Vezměte prosím
na vědomí provozní podmínky z května 2025 týkající se SOC; aktualizace bude následovat!
Přebíjení a dodávky s příliš velkým množstvím elektřiny nás stojí zbytečné peníze, stejně jako u nafty;
nemůžeme si nic odvézt.
Elektromobily, které si sem přivezete, tj. vaše prohlídka končí ve Vega Siezenheim a vy pokračujete s jinou
objednávkou, nebudou účtovány; vozidla zaparkujte a vše ostatní bude pokračovat jako obvykle.
Následující řidič je pak zodpovědný za účtování jízdného pomocí svého kódu cesty.

 

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-173531.png

 


 

POKYNY K NABÍJENÍ V SIEZENHEIM

 

 Krok 1 – zapojte
 Zapojte nabíjecí konektor CCS pevně do portu CCS ve vozidle, dokud nezaklapne.


 Krok 2 – Nabíjení
 Nabíjení začíná; sledujte průběh na obrazovce nabíječky, kde se zobrazuje výkon a 
akumulované kWh.

Krok 3 – důkaz
 Po zastavení pořiďte jasnou fotografii kWh relace na displeji nabíječky.


 Krok 4 – odeslat
 Zašlete fotografii s VIN kódem vozidla e-mailem na adresu

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-181927.png

 

 


 

Kontrola poškození při převzetí vozidla


Správné převzetí/kontrola poškození vozidla je důležitou součástí vaší práce a může nám ušetřit
spoustu problémů a peněz.
 

Předání vozidla / kontrola poškození


- Identifikace vozidla:
- Porovnejte kompletní číslo podvozku se všemi dokumenty k
objednávce a vozidlu přímo na rámu vozidla nebo na typovém
štítku.
- Důležité: Poznámka za čelním sklem slouží pouze k lokalizaci vozidla.
- Pokud je něco v nepořádku, nezapomeňte si to s dispečerem ujasnit – bez
souhlasu dispečera není možný odjezd!

 

Externí kontrola:


- Obkroužte vozidlo z dálky1–1,5 ma věnujte pozornost jakémukoli
viditelnému poškození, jako jsou škrábance, promáčkliny,
odřeniny atd.
Vše, co je viditelné z dálky, je považováno za škodu a musí být
reklamováno.
- Poškození nahlaste při dodání. Důležité: Vozidlo se nesmí
přemisťovat z parkovacího místa!
- Pokud se poškození podaří opravit v krátké době po doručení, je
vše v pořádku (max. 2 hodiny).
- Pokud nelze poškození opravit, je nutné s dispečerem upřesnit další
postup. Pokud je vozidlo nadále provozováno s poškozením, je nutné
poškození zaznamenat do technického průkazu vozidla (VCR) a odesílatel
musí potvrdit, že se jedná o poškození z výroby.
- Je nezbytné pořizovat fotografie, které přesně dokumentují
poškození. (Aplikace Vega)

 

Vnitřní kontrola:


- Než vložíte tašku nebo jiné předměty do interiéru, je nezbytné
provést kontrolu interiéru.
- Věnujte pozornost případnému poškození nebo znečištění v oblasti
obložení, sedadel, korby, zadní stěny, stropního čalounění vozidla atd.
- Věnujte pozornost nečistotám při montáži.

 

Kontrola příslušenství:


- Zkontrolujte příslušenství podle seznamu příslušenství ve vašem vozidle. Pokud seznam
příslušenství není k dispozici, je referenčním prvkem videorekordér (viz piktogramy na
videorekordéru).
- Mimochodem, piktogramy na videorekordéru je vždy nutné projít;
zaškrtněte, co tam je, a škrtněte, co tam není.
- Vyfoťte příslušenství, včetně klíčů od vozidla.
- Technická kontrola:
- U nových vozidel se po zapnutí zapalování automaticky provede kompletní
kontrola vozidla. Věnujte pozornost hlášením na palubním počítači. Pokud
se již zobrazuje chybové hlášení, je nutné ho objasnit; s existujícím
hlášením neodjíždějte.


Důležité:

Tato samokontrola vozidla vás nezbavuje povinnosti provést
předběžnou prohlídku!
- U ojetých vozidel nepředáváme žádné vozidlo, které nesplňuje zákonné
předpisy!!!

 

 

Důležité:
VŽDY pořiďte dostatek fotografií vozidla převzetí a takový Obrázek může být v
případě pochybností velmi užitečný!


Vytvoření obrazu:


- Alespoň 4 snímky zvenku, diagonálně z každé strany vozidla.
- Fotografie interiéru pro co nejpřesnější zobrazení
- V ideálním případě by měly být přiloženy i všechny klíče od
vozidla.
- Fotografie doplňků, např. otevření víka úložného prostoru a
fotografování interiéru.

 

V ideálním případě se obrázky nahrávají do aplikace Vega. Pokud aplikaci ještě
nepoužíváte, měli byste si obrázky v telefonu ponechat několik týdnů.
Je také vždy důležité, abyste si při převzetí nechali vysvětlit vozidla s pohonnými
systémy, které neznáte.
Klást otázky není slabost a můžete si ušetřit spoustu problémů i nám během
převodu.

 

 


 

Přenocování ve vozidlech zákazníka


Nocleh ve vozidlech musí být vždy naplánován tak, aby nikdy přímo se zákazníkem nebo v
bezprostřední blízkosti zákazníka, u kterého vozidlo přespává.

Bohužel se opakovaně stává, že řidiči tyto pokyny ignorují, parkují svá vozidla přímo u zákazníka
nebo v jeho blízkosti, spí ve vozidlech, nebo dokonce tráví ve vozidle celý víkend, jedí, pijí, kouří a
dokonce i vaří ve vozidle.

Tomu je třeba se absolutně vyhnout.


Důležité:

Pokud musíte strávit noc ve svém vozidle, protože jej již není možné vrátit, naplánujte si
prosím nalezení vhodného parkovacího místa alespoň 50 km před místem vrácení.
Před zaparkováním vozidla jej důkladně vyvětrejte a vše ukliďte. Záclony zatažené na noc je
nutné pečlivě vrátit do určených držáků.
Jakmile je vše čisté a uklizené, ujeďte posledních pár kilometrů k zákazníkovi a předejte vozidlo
v původním stavu (znovu nasaďte plastový ochranný kryt na sedadlo řidiče, kryt volantu atd.).

Důležité:

Plastová ochrana z postele se nesmí odstraňovat. Pokud na matraci není plast, musí si
řidič nasadit vhodný chránič matrace/prostěradlo.
To samozřejmě platí pro všechna vozidla, včetně autobusů!

 


 

Mýtné Švýcarsko

 


Nedávno jsme měli několik případů, kdy řidičům na švýcarských hranicích byla odepřena výjimka
od SVA a bylo jim řečeno, že musí zaplatit mýtné.
Podle našeho výzkumu se jedná pouze oPapír SVA, který se již nevydává,ale ne o samotném
osvobození.
Vozidla s přestupovými poznávacími značkami jsou nadále bezplatná pro tranzit a dovoz do Švýcarska,
mýtná povinnost pro vyvážená vozidla platí již mnoho let a při vyzvednutí vyvážených vozidel obvykle
dostáváme švýcarské registrační značky od prodejců.


Pokud máte s mýtným i nadále problémy, kontaktujte prosím příslušný úřad pro výběr mýtného.

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-180845.png

snimek-obrazovky-2025-10-23-180740.png

 


 

Vypněte hlavní vypínač baterie / Správný vypínač


Znovu se zdůrazňuje, že hlavní spínače vozidel musí být vždy vypnutý.
Jedinou výjimkou by byla vozidla, která nemají hlavní vypínač baterie.
Bez ohledu na to, zda je vozidlo pouze dočasně uskladněno, zaparkováno v přístavu nebo nakládací ploše vlaků, nebo jen
zaparkováno na noc v hotelu, musí být hlavní vypínač vždy deaktivován.
Je důležité vždy používat hlavní vypínač baterie přímo vedle baterií, nikoli hlavní vypínač v prostoru
řidiče!

Dodržujte pokyny výrobce. Před demontáží hlavního spínače je důležité, aby byl systém vozidla
zcela vypnut.

snimek-obrazovky-2025-10-23-181141.png

 


 

 

Používejte správně červené registrační značky a správně vyplňujte dokumenty.

 


Bohužel s červenou poznávací značkou jsou neustále problémy. Kvůli nesprávnému zacházení máme neustále
problémy s odpovědným úřadem, který nám kvůli nesprávnému zacházení s červenou knihou odebírá poznávací
značky.
Pro bezproblémové používání a obnovení/znovu vydání je nutné splnit pouze několik pravidel.
1. V brožuře je 20 cest. Vždy začněte vyplňovat na straně 1, poté pokračujte na straně číslo 2, 3, 4 atd.
Stránka brožury se zápisem o cestě se musí vždy shodovat s evidenčním listem cesty.
2. Cesta 1 v červené brožuře = Cesta 1 v záznamu o cestě
3. Vždy pište úhledně a spořádaně.
4. Nikdy nevyplňujte brožurku předem. Brožura bude vyplněna až poté, co budete mít vozidlo 100% k
dispozici k převodu. Důvod: Pokud je brožura vyplněna předem a vy vozidlo neobdržíte, znamená to, že
jsme vyčerpali jednu cestu. Nic nelze škrtat, měnit ani nic podobného.

 

Vyplnění červené brožury:


1. Třída vozidla: autobus, nákladní automobil, osobní automobil, přívěs
atd. Nepište prosím tahač, podvozek, chladič atd.
2. Výrobce: Značka vozidla, např. Iveco,
Mercedes, Volvo, MAN atd.
Prosím, nepište Denně, Městský autobus atd.
3. Identifikační číslo vozidla: Zadejte celé
číslo podvozku.
4-8. Nevyplňujte, zde se nic nezadává.
9. Umístit do DE, Datum, Podpis

 

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-181638.png

 

Doklad o cestování:


Cestovní záznam je vyplněn úhledně a
správně vedle brožury.
Na zadní straně je vysvětlení v
různých jazycích.
Prosím, všimněte si těchto!
Oznámení:
Při převzetí vozidla v Německu je
nutné vždy používat červené
registrační značky.

 

snimek-obrazovky-2025-10-23-181701.png